Rart at vide

Her finder du en række oplysninger, som kan være interessante for dig som kunde i Nordea Finans. 

Hvem kan jeg ringe til?

Hvem kan jeg ringe til, hvis jeg har spørgsmål?

Du er altid velkommen til at ringe eller skrive til os:

Kan jeg skrive til jer på e-mail?

Du er velkommen til at skrive til os på e-mail. Men du bør aldrig sende følsomme oplysninger med e-mail. Vores e-mail adresse er: nfd-kundeservice@nordea.comÅbner i nyt vindue


Jeg vil gerne fortryde

Kan jeg fortryde mit køb?

Du skal kontakte den butik eller forhandler, hvor du har købt varen, for at høre, om du kan fortryde købet. Hvis du vil fortryde et bilkøb, skal du kontakte både bilforhandleren og os. 

Kan jeg fortryde min aftale med jer?

Du kan fortryde din finansieringsaftale med os. Fristen for fortrydelse er 14 dage fra aftalens indgåelse. Men husk, at det ikke er sikkert, at du kan fortryde selve købet af varen. 


Defekte varer

Den vare, jeg har købt, er defekt. Hvor skal jeg henvende mig?

Hvis varen er defekt, skal du henvende dig til den butik eller forhandler, hvor du har købt varen. 


Betaling på min konto

Jeg vil gerne indbetale via bankoverførsel. Hvilket kontonummer skal jeg overføre til?

Du kan overføre din betaling til os på følgende konto: 

    Reg.:  2100      

    Kontonummer: 000 13 90 678

    Besked til modtager: [kundenummer]

Du skal dog være opmærksom på, at der er et gebyr på 29,- kr. i forbindelse med betaling via bankoverførsel. Der opkræves ikke gebyr på betaling via Betalingsservice. 

I har ikke hævet penge til betaling af afdrag?

Første betaling på et køb er løbende måned plus en måned, efter vi har fået kontrakten. Derfor kan første betaling rykke en måned. Er der ikke tale om en første betaling, eller har du spørgsmål, så skriv til nfd-kundeservice@nordea.comÅbner i nyt vindue eller ring 70 33 04 30. 

Hvorfor trækker I nu et andet beløb, end I gjorde i sidste måned?

Hvert køb på din konto beregnes for sig. Har du flere køb, betaler du et månedligt afdrag på hvert køb. Har du fx købt en vare i januar og køber en vare til i juni, så stiger det samlede beløb, du skal betale efter juni, fordi du afdrager på begge køb. Når et af købene er betalt ud, falder det samlede afdrag igen. 

Hvorfor er der kommet et administrationsgebyr på min konto?

Det er gratis at betale via Betalingsservice. Betaler du på anden måde fx med girokort eller bankoverførelse, er der et gebyr på 29 kr. 


Indfrielse – jeg vil gerne betale mit lån ud

Jeg vil gerne indfri mit lån

Hvis du vil indfri dit lån, så send os en mail på nfd-kundeservice@nordea.comÅbner i nyt vindue eller ring til os på 70 33 04 30. 


Jeg har fået en rykker

Hvorfor har jeg fået en rykker?

Hvis du har fået en rykker, er det fordi vi ikke har modtaget betaling på din konto. 

Jeg har fået en rykker. Hvad skal jeg gøre?

Tjek om indbetaling har fundet sted. Hvis du har betalt, skal du kontakte os. Har indbetaling ikke fundet sted, skal du betale rykkeren straks. Husk også at tjekke, at de fremtidige betalinger er på plads, så du ikke får flere rykkere. 


Oplysninger om min konto

Hvor kan jeg se oplysninger om min konto, køb og saldo?

Som privatkunde hos os har du adgang til vores kundeportal. Når du logger ind i portalen med NemID, kan du se alle oplysninger om din konto. Her kan du også søge om lånforhøjelse, udbetaling af rådighedsbeløb og ændre dine kontaktdata.  


Personoplysninger

Hvorfor stiller I så mange spørgsmål?

Vi stiller alle vores kunder spørgsmål for at kunne lave kreditvurderinger og yde den bedste service. Ud over det stiller vi en række  spørgsmål under det lovpligtige "Kend din kunde"-program. 

Hvor længe opbevarer I mine data?

Vi opbevarer dine data så længe, du er kunde, og frem til fem år efter kundeforholdet ophører. 

Breve, e-mails og sms 

Hvorfor får jeg ikke breve mere?

Fra 1. januar 2017 kommunikerer vi primært digitalt med vores kunder. Digital kommunikation betyder, at vi sender notifikationer på e-mail og SMS om, at der er information til dig i ”Mine dokumenter” eller på kundeportalen.

Hvad skal I bruge min e-mail adresse til?

E-mail er en af de primære måder, vi sender dig besked om, at der er information til dig. Derfor er det vigtigt, at vi har din e-mailadresse. 

Hvordan opdaterer jeg min e-mail adresse?

Når du logger ind på kundeportalen, kan du opdatere din e-mailadresse under ”Min profil” i øverste højre hjørne i menuen. Er du i tvivl om dine oplysninger er blevet opdateret, så send en mail til kundeservice. 

Jeg har ikke en e-mail adresse. Hvad gør jeg?

Har du ikke en e-mail adresse, så ring til os på telefon 70 33 04 30. 


Nordea Finans og finansiering 

Hvad er 3X0?

3X0 er en finansieringsform hvor du hverken betaler gebyr, renter eller andre ekstraomkostninger. 

Hvad er forskellen på Nordea Finans og Nordea?

Nordea Finans er en selvstændig virksomhed, som er 100 % ejet af Nordea.

Hvorfor kan I ikke overføre penge fra min lønkonto til min kreditkonto?

I Nordea Finans har vi ikke adgang til de konti eller aftaler, du har med Nordea i øvrigt. Så vi kan ikke se dine konti eller overføre penge fra din bankkonto i Nordea til din konto hos os i Nordea Finans.