FAQ - Drive7

Hvad dækker Drive7?                         

Mekaniske og elektroniske fejl (udvidet garantiforsikring) indtil bilens 7. år, eller til den har kørt 150.000 km, hvad end der indtræder først.


Hvad dækker fabriksgarantien? 

Spørg din forhandler herom. 


Er der krav forbundet med opretholdelse af Drive7? 

Ja, bilen skal serviceres efter fabrikantens forskrifter. 


Hvad koster Drive7?

Drive7 er en integreret del af billånet fra Nordea Finans og kan IKKE købes separat. Den udvidede garantiforsikring har en anslået værdi på 8.900 kr.


Hvordan kan jeg få Drive7? 

Du får kun den udvidede garantiforsikring hvis du vælger at finansiere din bil gennem Nordea Finans Drive7.


Jeg ønsker ikke Drive7 - hvordan opsiger jeg?                   

Som kunde har du altid 30 dages fortrydelsesret - kontakt din forhandler herom. Drive7 er en del af bilfinansieringen. Ønsker du at opsige Drive7 efter 30 dage, betyder det også, at du skal indfri lånet på bilen.   


Hvem står bag Drive7?                        

QBE Insurance er forsikringsselskab og Willis Insurance Agency I/S administrerer forsikringen på vegne af QBE - dvs. de varetager kundeservice og skadesbehandling.  


Hvem skal jeg kontakte for at få detaljerede oplysninger om forsikringen?                         

Du kan altid ringe til Willis Insurance Agency man-fre fra kl. 9-16 på telefon 88 13 93 80 eller skrive til kd.aiw@7evird, hvis du har spørgsmål til forsikringen.  


Hvor kan jeg læse om Drive7’s dækninger og betingelser?            

I forsikringsvilkårene (pdf, 559 KB)Åbner i nyt vindue. Har du flere spørgsmål til forsikringen er du velkommen til at kontakte kundeservice på telefon 88 13 93 80.  

 

Jeg har netop købt bil med Nordea finansiering, kan jeg få Drive7?                          

Nej, desværre ikke. Den udvidede garantiforsikring forudsætter finansiering gennem Nordea Finans Drive7.  


Jeg vil købe en brugt bil - kan den få Drive7?     

Ja, hvis bilen er under 7 år gammel, har overholdt alle serviceeftersyn og har kørt under 150.000 km.   


Jeg har købt min nye brugte bil hos en forhandler der ikke udbyder Drive7. Bilen er dækket af Drive7. Hvor skal bilen til service?  

Bilen skal serviceres efter fabrikantens forskrifter. Det er dig der har bevisbyrden for, at bilen er blevet serviceret forskriftsmæssigt. Du kan kontakte Willis Insurance Agency man-fre fra kl. 9-16 på telefon 88 13 93 80, hvis du er i tvivl. De kan henvise til et værksted, som kan servicere din bil. 


Jeg har købt min nye brugte bil hos en privat. Bilen er dækket af Drive7. Hvor skal bilen til service? 

Bilen skal serviceres efter fabrikantens forskrifter. Det er dig der har bevisbyrden for, at bilen er blevet serviceret forskriftsmæssigt. Du kan kontakte Willis Insurance Agency man-fre fra kl. 9-16 på telefon 88 13 93 80, hvis du er i tvivl. De kan henvise til et værksted, som kan servicere din bil.  


Hvorfor har jeg modtaget en police og vilkår på Drive7 - det har jeg ikke bedt om?
Da du har valgt at finansiere din bil igennem Nordea Finans Drive7, får du den udvidede garantiforsikring med som en del af købekontrakten. 


Hvad er de væsentligste undtagelser for Drive7? 

Alle sliddele er undtaget. En udtømmende liste over alle undtagelser findes på side 4 i forsikringsvilkårene (pdf, 559 KB)Åbner i nyt vindue


Hvad er selvrisikoen på Drive7?      

Der er ingen selvrisiko på Drive7.  


Min bil er kun 5 år gammel, hvorfor ophører dækningen så?                         

Hvis du har kørt mere end 150.000 km eller hvis serviceeftersyn ikke er overholdt, vil Drive7 automatisk ophøre - også selvom bilen endnu ikke er 7 år gammel. 


Hvornår ophører Drive7?                   

De væsentligste grunde til at Drive7 ophører er: 

  • Bilen har nået den maksimale alder på 7 år fra indregistreringsdato
  • Bilen har kørt de maksimale antal kørte kilometer (150.000 km)
  • Du ikke har overholdt de af producenten foreskrevne serviceeftersyn.

Ovenstående er ikke en udtømmende liste, men alle ophørsårsager kan findes i forsikringsvilkårene (pdf, 559 KB)Åbner i nyt vindue.

 

Er min bil dækket i 7 år fra købsdatoen?       

Nej, Drive7 dækker indtil bilens 7. år fra første indregistreringsdato. 


Dækker Drive7 det samme som fabriks-/forhandlergarantien?  

Nej. Fabriksgarantien indeholder fx også lakgaranti og interiør. Drive7 dækker mod mekaniske og elektroniske fejl. 


Hvis jeg har glemt at sende min bil til serviceeftersyn eller har købt en brugt bil, hvor service ikke er overholdt, bortfalder Drive7 så?              

Det er en betingelse for Drive7, at bilen serviceres efter fabrikantens forskrifter. Hvis du ikke overholder disse krav om serviceeftersyn, vil efterfølgende anmeldelser under forsikringen blive afvist og Drive7 bortfalder. 


Jeg ønsker at indfri mit billån hos Nordea Finans, mister jeg så Drive7 på min bil? 

Nej. Drive7 følger bilen. Men indfrier du allerede lånet indenfor din fortrydelsesperiode på 30 dage vil Drive7 ophøre. 


Må jeg selv bestemme hvilket værksted jeg benytter til servicering af min bil?                 

Som udgangspunkt ja, men bilen skal serviceres efter fabrikantens forskrifter. Det er dig der har bevisbyrden for, at bilen er blevet serviceret forskriftsmæssigt. Du kan kontakte Willis Insurance Agency man-fre fra kl. 9-16 på telefon 88 13 93 80, hvis du er i tvivl. De kan henvise til et værksted, som kan servicere din bil.  


Hvordan overdrager jeg Drive7 til en ny ejer?       

Ved salg af bilen kan Drive7 overdrages til en ny ejer, hvis du kan fremlægge dokumentation for at alle serviceeftersyn er overholdt. Den nye ejer skal for at gennemføre overdragelsen hurtigst muligt efter købet af bilen, udfylde og fremsende blanketten ”Meddelelse om overdragelse af køretøjet” som findes bagerst i forsikringsvilkårene. 

Denne blanket kan også rekvireres ved at kontakte Willis Insurance Agency på telefon 88 13 93 80 eller på kd.aiw@7evird

 

Spørgsmål vedrørende skade 


Hvordan anmelder jeg en skade?                    

Hvis du får brug for at anmelde en skade, ring da til vores Skadescenter på telefon 88 13 93 80 fra kl. 9-16. Alternativt kan køretøjet, for egen regning, bringes til nærmeste autoriserede værksted. 


Hvis bilen ikke kan køre, eller ikke er sikker at køre i, skal du straks og for egen regning få bilen bugseret til nærmeste kvalificerede værksted. Hvis du ikke ønsker at få bilen bugseret til den forhandler/værksted hvor bilen er købt, kan du ringe til Willis Insurance Agency på telefon 88 13 93 80 og få adviseret nærmeste autoriserede værksted. Skadescenteret kan kontaktes dagligt man-fre fra kl. 9-16. 


Det autoriserede værksted vil sørge for alt det praktiske med at anmelde skaden til forsikringsselskabet med nødvendig dokumentation. 


Hvilke oplysninger skal I bruge ved anmeldelse?                    

I tilfælde af skade, skal du kunne fremvise: 

  • Forsikringscertifikat 
  • Dokumentation for at alle serviceeftersyn er overholdt i form af fuldt udfyldt servicebog.

Min bil er gået i stykker - hvad skal jeg gøre?                            

Hvis du får brug for at anmelde en skade, ring da til vores Skadescenter på telefon 88 13 93 80 fra kl. 9-16. Alternativt kan køretøjet, for egen regning, bringes til nærmeste autoriserede værksted. 

Hvis bilen ikke kan køre, eller ikke er sikker at køre i, skal du straks og for egen regning få bilen bugseret til nærmeste autoriseret værksted. Hvis du ikke ønsker at få bilen bugseret til den forhandler/værksted hvor bilen er købt, kan du ringe til Willis Insurance Agency på telefon 88 13 93 80 og få adviseret nærmeste autoriserede værksted. Skadescenteret kan kontaktes dagligt man-fre fra kl. 9-16. 


Værkstedet vil sørge for alt det praktiske med at anmelde skaden til forsikringsselskabet med nødvendig dokumentation.  


Min bil er blevet beskadiget i en ulykke - hvordan skal jeg forholde mig? 

Drive7 dækker ikke skader som er opstået i forbindelse med en ulykke. Skyldes skaden en ulykke skal du kontakte det forsikringsselskab, hvor du har tegnet din ansvars-/kaskoforsikring. 


Skal jeg betale selvrisiko ved skade?              

Der er ingen selvrisiko på Drive7. 


Jeg er på ferie i udlandet og min bil er lige gået i stykker, hvordan skal jeg forholde mig?  Hvis der opstår skade i udlandet skal du:

  • Hvis du har vejhjælpsdækning gennem særskilt kaskoforsikring købt i Danmark, skal du kontakte SOS International, som kan rådgive om hvordan du skal forholde dig.
  • Hvis du ikke har vejhjælpsdækning, skal du selv sørge for at få bilen bragt hen til nærmeste værksted. Når det er sket, skal du straks ringe til Willis insurance Agency på telefon 88 13 93 80 (man-fre kl. 9-16), som kan rådgive om, hvordan du skal forholde dig.
  • Ved skader i udlandet dvs. i lande omfattet af det grønne forsikringskort – skal du selv lægge ud for gyldige krav og efterfølgende, når du er tilbage i Danmark, indsende regningen til Willis Insurance Agency til gennemsyn og refusion i overensstemmelse med vilkårene. 

Hvad kan jeg maks. få i erstatning fra Drive7?        

Dækningssummen ved reparation og udskiftning af dækkede reservedele i tilfælde af mekaniske og/eller elektroniske fejl, er for en enkelt skade og for de samlede skader anmeldt under Drive7 - maksimalt op til bilens anskaffelsesværdi. 


Jeg har glemt at udfylde 'Overtagelseserklæringen', da jeg købte min bil brugt, men nu har jeg en skade? Hvad skal jeg gøre?                 

Hvis bilen er under 7 år gammel og har kørt under 150.000 km og alle serviceeftersyn er overholdt, burde der som udgangspunkt ikke være nogen problemer, men kontakt Willis Insurance Agency på telefon 88 13 93 80, så der kan findes en løsning. 


Jeg har fået afvist min skade - hvor kan jeg klage?            

Hvis du er utilfreds med en beslutning i en skadehenvendelse og gerne vil klage, skal du tage kontakt til Willis Insurance Agency (WIA). WIA bestræber sig på hele tiden at sikre, at vores kunder er tilfredse og bliver behandlet korrekt, men skulle det mod forventning vise sig, at du er utilfreds med den skadesbehandling WIA har leveret, kan du rette henvendelse pr. mail eller brev til vores koncernadvokat Anne Patricia Rehlsdorph. Henvendelsen sendes til: kd.aiw@egalk eller Willis Insurance Agency, Rundforbivej 303, 2850 Nærum, att. Klage. 


Når vi modtager en klage, vil vi undersøge sagen sammen med den ansvarlige skadesbehandler, og indenfor 7 dage vil du modtage en tilbagemelding med WIA’s vurdering af sagen og et løsningsforslag.


Såfremt du stadig er utilfreds med beslutningen, kan du henvende dig til Ankenævnet for Forsikring, Anker Heegaards Gade 2, Box 360, 1572 København V, telefon 33 15 89 00.  


Hvad er et autoriseret værksted?                    

Et autoriseret værksted skal forstås som et værksted, der af forsikringsselskabet er autoriseret til at udføre reparationer på den bil, der er dækket af Drive7. Er du i tvivl, bedes du kontakte Willis Insurance Agency på telefon 88 13 93 80 man-fre fra kl. 9-16. 


Må jeg selv bestemme hvilket værksted skal reparere min bil?        

Willis Insurance Agency skal altid adviseres i forbindelse med en skade og henviser til nærmeste værksted. Willis Insurance Agency kan kontaktes på telefon 88 13 93 80 man-fre fra kl. 9-16.